Duyurular

...

2024-2025 PEDAGOJİK FORMASYON BAŞVURU VE KAYIT DUYURUSU

 

T.C.

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI

 

 

BAŞVURU VE KAYIT DUYURUSU

(2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ)

 

 

 

Fakültemiz bünyesinde 996 öğrenci kontenjanı ile sınırlı olmak üzere Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılacaktır. Başvuru-kayıt ve öğretim süreci ile ilgili ayrıntılı bilgiler aşağıda verilmiştir.

 

BAŞVURU-KAYIT SÜRECİ

1.    Kimler Başvuru Yapabilir?

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı tablosunda (Tablo 1) açıklanan kontenjanlara, aynı tabloda “Atamaya Esas Olan Öğretmenlik Alanlarına Başvurabilecek Yüksek Öğretim Programları” sütununda belirtilen lisans programlardan mezun olanlar başvuru yapabilirler.

 

2.    Başvurunun Yapılma Şekli

Başvurular 10.08.2024 tarihinde başlayacak ve 18.08.2024 saat 23:59’da sona erecektir. Başvurular üniversitemiz web sayfası üzerinden çevrimiçi (online) olarak alınacaktır.  Başvuru bağlantısı (linki) https://formasyonbasvuru.cu.edu.tr/

 

BAŞVURU VE KAYIT TAKVİMİ

İşlemler

Tarihler

Başvuruların çevrimiçi (online) Alınması

10-18 Ağustos 2024

Kayıt Hakkı Kazananların İlan Edilmesi

25 Ağustos 2024

Kesin Kayıtların Alınması

26 Ağustos-3 Eylül 2024

1.Yedek Listesinin İlanı

3 Eylül 2024

1.Yedeklerin Kayıtlarının Alınması

4-5 Eylül 2024

2.Yedek Listesinin İlanı

6 Eylül 2024

2.Yedeklerin Kayıtlarının Alınması

9-10 Eylül 2024

3.Yedek Listesinin İlanı

11 Eylül 2024

3.Yedeklerin Kayıtlarının Alınması

12-13 Eylül 2024

 

 

3.    Çevrimiçi Başvuru İçin Gerekli Belgeler

Tablo 1’de “Atamaya Esas Olan Öğretmenlik Alanlarına Başvurabilecek Yüksek Öğretim Programları” sütununda belirtilen lisans programından mezuniyet şartını yerine getirmeden başvuru yapan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmaz. Mezuniyet koşulunu sağlamış olanlar, aşağıda açıklanan belgeleri çevrimiçi (online) başvuru sistemine yükleyerek başvuru yapabilirler.

 

NOT: Adayların başvuru yapmadan önce mezun oldukları üniversiteleri ile iletişime geçip YÖKSİS bilgilerini güncellenmeleri gerekmektedir.

·         Vesikalık fotoğraf (Son 6 ay içerisinde çekilmiş olması. Watsapp-Instgram-Facebook Ekran görüntüsü kabul edilmeyecektir.)

·         Onaylı veya e-devletten alınmış(Üzerinde Mezun olduğunuzun görünmesi gerekiyor. Mezun ibaresini göremiyorsanız Üniversiteniz ile iletişime geçiniz )Lisans Mezuniyet Belgesi ya da Diploması (Yurtdışındaki üniversitelerden mezun olanların diplomalarının denkliğini kayıt sırasında belgelendirmelidir). (Önlisans Diploması Kabul Edilmeyecektir.)

·         Onaylı veya e-devletten alınmış(Üzerinde Mezun olduğunuzun görünmesi gerekiyor. Mezun ibaresini göremiyorsanız Üniversiteniz ile iletişime geçiniz )Lisans Mezuniyet Transkript Belgesi.(Önlisans Transkripti Kabul Edilmeyecektir.)

 

4.    Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler

Aşağıda belirtilen ilk beş evrak Formasyon Birimi tarafından incelendikten sonra kayıt onayı verilecek,  bankaya ücret yatırma işlemi (6. İşlem) bu onaydan sonra yapılacaktır. Lütfen kayıt onay almadan ücret yatırmayınız!

1.      Kayıt Başvuru Dilekçesi (Ek.1 Bilgisayarda doldurulmuş ve ıslak imzalı)

2.      Onaylı veya e-devletten alınmış(Üzerinde Mezun olduğunuzun görünmesi gerekiyor. Mezun ibaresini göremiyorsanız Üniversiteniz ile iletişime geçiniz ) Lisans Mezuniyet Belgesi ya da Diploma (Yurtdışı Üniversitelerden Mezun Olanlar Diplomaların Denkliğini Kayıt Sırasında Belgelendirmelidir).

3.      Onaylı veya e-devletten alınmış(Üzerinde Mezun olduğunuzun görünmesi gerekiyor. Mezun ibaresini göremiyorsanız Üniversiteniz ile iletişime geçiniz )Lisans Mezuniyet Transkript Belgesi (Aslı ibraz edilerek fotokopisi verilebilir).

4.      Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Kayıt sırasında belgenin aslı ibraz edilmelidir).

5.      İki adet Vesikalık Fotoğraf

6.      Dönemlik Öğrenim Ücretinin Yatırıldığına İlişkin Banka Dekontu. Dekont üzerinde Ad, Soyad, TC. Kimlik No ve taksit dönemi bilgisi mutlaka belirtilmelidir. (Örneğin, Kemal Tek, 356******, Pedagojik Formasyon 1./2. Taksit)

7.      Kesin kayıt hakkı kazanan öğrenciler şahsen veya noterden onaylı vekâlet (Noterden onaylı vekâletin aslı, kesin kayıt hakkı kazanan öğrencinin noterden onaylı kimlik fotokopisi, vekil olarak tayin edilen kişinin kimlik fotokopisi ve kimliğinin aslı ile kayıt yaptırabilirler.

Formasyon Birimi: Kayıtlar Eğitim Fakültesi Dekanlık Binası Psikolojik Danışma Biriminden yapılacaktır.

 

Toplam Kayıt Ücreti:  13.332 TL

·      Birinci Dönem (1. Taksit) Bedeli    : 6.666 TL (Dekont kesin kayıt sırasında ibraz edilmeli.)

·      İkinci Dönem (2. Taksit) Bedeli      : 6.666 TL (İkinci yarıyıl ders kayıtlarından önce yatırılır.)

 

Kayıt Ücretinin Yatırılacağı Banka Hesap Bilgileri

·       T.C. Ziraat Bankası Çukurova Üniversitesi Şubesi

·       IBAN: TR27 0001 0016 9025 5940 2050 22

·       Not: Kayıt işlemlerini tamamlayan adayın herhangi bir şekilde programı bırakması durumunda ücret iadesi kesinlikle yapılmaz.  

 

5.    Başvuru Değerlendirme Ölçütleri

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’na yapılan başvurular, öğrencilerin genel not ortalamaları (GNO) dikkate alınarak sıralanır ve kesin kayıt hakkı kazananlar kontenjanlar dikkate alınarak belirlenir ve ilan edilir. Başvuru yapanların GNO’larının sıralanmasında 4’lük not sistemi esas alınır. 100’lük not sistemine göre mezun olanların GNO’ları Yükseköğretim Kurulu’nun 4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları tablosu esas alınarak 4’lük sisteme dönüştürülür. GNO’ların eşit olması durumunda mezuniyet tarihi daha eski olana, mezuniyet tarihi de aynı ise yaşı küçük olan adaya öncelik verilir.

 

6.    Kontenjanlar

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’nda yer alan branşlar ve kontenjanlar Tablo 1’de verilmiştir. Kontenjanlara yapılacak yerleştirmede dikkate alınacak koşullar aşağıda maddeler halinde verilmiştir.

a)      İlan edilen her bir programa kayıt alınırken; kontenjanın %60’ı Çukurova Üniversitesi mezunları için,%40 ise diğer üniversitelerden mezun olanlar için kullanılacaktır.

b)      Asil ve yedek alımlar yapıldıktan sonra, program(lar)ın ilan edilen kontenjanlarının dolmaması durumunda; kontenjanı dolmayan programların boşta kalan kontenjanları, ilan edilen kontenjandan daha fazla sayıda talep olan diğer programlara kaydırılacaktır.

c)      Kontenjan kaydırması yapıldıktan sonra, kaydırılan kontenjanlara öğrenci kaydı alınırken “a” bendinde ifade edilen kontenjan oranları dikkate alınmayacak, sadece genel not ortalamasına (GNO) göre alım yapılacaktır.

d)      Çukurova Üniversitesinde verilen lisans formasyon derslerini almış ama tamamlayamadan mezun olmuş adayların, mezuniyet alanları Tablo 1’de yer alan alanlarda olması koşuluyla, programa başvuru yapmaları halinde, yaptıkları başvurular genel kontenjana dahil edilmeksizin değerlendirmeye alınacaktır.

 

EĞİTİM SÜRECİ

Kesin kaydını Çukurova Üniversitesine yaptıran öğrenciler, daha önce başka bir üniversiteye kayıt yaptırmışlarsa kayıt yaptırdıkları diğer üniversitenin Pedagojik Formasyon ve MEBBİS kayıtlarını ilgili üniversiteden sildirmeleri gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk adaylara aittir.

 

1.    Öğretmenlik Uygulaması Dersi

“Öğretmenlik Uygulaması” dersi, ikinci dönemde, haftada bir gün ve 8 saat olmak üzere 12 hafta süresince Adana İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda yüz yüze yapılacaktır. Dersin devam zorunluluğu %100’dür. Diğer derslere devam zorunluluğu %70’tir. (Adayların çalışma durumları, başka şehirde ikamet etme durumları ve diğer mazeretler geçerli olmayacaktır.)

*Öğretmenlik Uygulaması dersi, Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez ilçeler olan Çukurova, Seyhan, Sarıçam ve Yüreğir’deki resmi okullarda yürütülecek olup, bu derslerin yürütülmesinde ve kontrolünde karşılaşılacak zorluklar nedeniyle ilçe ve okul bazlı değişiklik talepleri dikkate alınmayacaktır.

 

2.    Haftalık Ders Programı

Programdaki derslerin AKTS kredilerine göre en fazla %30’nun uzaktan öğretimle yürütülecektir. Dersler hafta içi saat 17:00’den sonra yapılacak şekilde düzenlenecektir.

 

3.    Ders Muafiyetleri

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına kayıt yaptıran öğrenciler, daha önce üniversitelerin örgün, uzaktan ve açık öğretim programları yoluyla aldıkları ve eşdeğer olduğunu düşündükleri derslerden muaf olmak için üniversitemiz Pedagojik Formasyon Birimi’ne onaylı transkriptlerini ve ders içeriklerini akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ibraz ederek muafiyet başvurusu yapabilirler. Muaf olunan dersler için öğrencilere ayrıca ücret iadesi yapılmaz. “Öğretmenlik Uygulaması” dersinin muafiyeti yoktur.

 

4.    Ders Tekrarı Durumunda Ödenecek Ücret

Ders tekrarında öğrenci tarafından ödenecek ücretler Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Çerçeve Usul ve Esaslar’ın m.11/3 nolu bendine göre hesaplanır. Bu bağlamda ücret, tekrar edilecek ders(ler)in kredilerinin toplam kredi içindeki payına göre hesaplanır.

 

5.    Yatay Geçiş ve Özel Durumlar

Pedagojik Formasyon Eğitimi sertifika Programı’nda yatay geçiş kabulü ve kayıt dondurma işlemleri yapılamaz. Programa devam edenler sınav hakları dışında diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Kayıt ücreti/katkı payı muafiyeti talebinde bulunacak olan gazilerden, birinci dereceden şehit ve gazi yakınlarından (eş ve çocuklarından) durumlarını gösteren yasal evrakları sunmaları halinde kayıt ücreti alınmaz.

 

İLETİŞİM

 

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Balcalı Yerleşkesi, 01330, Sarıçam/Adana

Not: Güncel duyuruları https://formasyonbasvuru.cu.edu.tr/ adresinden takip edebilirsiniz.

İletişim Telefon: 0 322 338 60 84 - Dahili: 2094

E-Posta Adresi: iletisim@formasyon.cu.edu.tr

Destek: https://destek.cu.edu.tr

 

 

EK 1: KESİN KAYIT BAŞVURU FORMU (Kesin Kayıt Yaptırmadan Önce Doldurulup İmzalanmalıdır)

 

TABLO 1: PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI BAŞVURU ALANLARI VE KONTENJANLAR

Atamaya Esas Olan Alan

Mezun Olduğu Yükseköğretim Programı/Fakülte

Kontenjan

Beden Eğitimi

1. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu

2. Spor Bilimleri Fakültesi

3. Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu

4. Sağlık Bilimleri Fakültesi Spor Bilimleri Bölümü

108

Biyoloji

1. Biyoloji Bölümü

2. Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü

3. Biyoteknoloji ve Moleküler Biyoloji

36

 

Coğrafya

 

1. Coğrafya Bölümü

30

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

1. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü

2. Çocuk Gelişimi Bölümü

3. Çocuk Sağlığı ve Gelişimi Bölümü

156

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

1. İlahiyat Fakültesi

2. İlahiyat Bilimleri Fakültesi

3. Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi

4. Dinî İlimler Fakültesi

5. İslami İlimler Fakültesi

120

 

Fizik

 

1. Fizik Bölümü

2. Fizik Mühendisliği

24

Kimya/Kimya Teknolojisi

1. Kimya Bölümü

2. Kimya Mühendisliği

3. Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya Bölümü

36

Gazetecilik

1. Gazetecilik

2. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler

3. Televizyon Gazeteciliği

4. Medya İletişim Sistemleri

5. Medya ve İletişim Sistemleri

6. Basım ve Yayımcılık

7. Basın ve Yayın

8. İletişim

9. İletişim Sanatları

10. Medya ve İletişim

11. İletişim Tasarımı ve Yönetimi

12. İletişim Fakültesi İletişim Tasarımı

13. İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri

18

Matematik

1. Matematik Bölümü

2. Matematik-Bilgisayar Bölümü (**)

3. Matematik Mühendisliği (***)

4. Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü (**)

(**) Kredilerinin en az %70’ini matematik alanında belgelendirenler.

(***) 1, 2 ve 4’üncü sıradaki bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması durumunda atanırlar.

72

Muhasebe ve Finansman

1. İktisat 

2. İşletme 

3. Maliye 

4. Muhasebe ve Finansal Yönetim Bölümü

5. Muhasebe ve Finans Yönetimi Bölümü

6. Bankacılık ve Finans Bölümü

7. Muhasebe Bölümü

8. Muhasebe Bilgi Sistemleri

48

Müzik

1. Müzik Bölümü

2. Devlet Konservatuvarı (**)

3. Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı (**)

4. Güzel Sanatlar Fakültesi (**)

5. Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi  (**)

6. Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi  (*)(**)

7. Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi  (**)

8. İcra Sanatları Fakültesi (**)

9. Konservatuvar (**)

10. Mimarlık, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi (**)

11. Mimarlık, Tasarım ve Güzel Sanatlar Fakültesi (**)

12. Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi  (**) 

13. Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi (**)

14. Sanat ve Tasarım Fakültesi  (**)

15. Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi (**)

16. Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi (**)

17. Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı  (**)

18. Türk Müziği Devlet Konservatuvarı  (**)

(**)Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumları ile özel öğretim kurumlarına öğretmenlik başvurusu yapılırken yükseköğretim kurumlarına müzik alanında özel yetenek sınavı ile yerleştiğini ve mezun olduğu yükseköğretim kurumu tarafından lisans eğitiminde aldığı kredinin en az %70’inin “Müzik” alanından olduğunu belgelendirenler.

24

Sağlık/Sağlık Hizmetleri

1. Hemşirelik Yüksekokulu

2. Hemşirelik/Bölümü

3. Ebelik/Bölümü

4. Sağlık Memurluğu/Bölümü

5. Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri

6. Sağlık Eğitimi Bölümü

48

 

Tarih

Tarih Bölümü

60

Türk Dili ve Edebiyatı

1. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü

2. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü

3. Türk Halkbilimi Bölümü

216

TOPLAM

996

*Kontenjanda belirtilen alanlardaki sayılar Adana İl MEB’deki öğretmen sayıları dikkate alınarak belirlenmiştir.